28 aug. 2013

Gina Tricot - Pistage Dream / grön onsdag

Här kommer äntligen ett inlägg; det är ju grön onsdag hos Karin så jag måste ju passa på! Dagens lackval är Gina Tricot Pistage Dream 114. Det är ett ganska passande namn faktiskt; lindblomsgrön med mikroskimmer ton-i-ton. Det påminner lite om Chanel Jade vilket jag tyvärr (TYVÄRR!) inte har att jämföra med! Jag snabblackade idag så det fick bli Seche Vite överlack; något jag redan ångrar då lacket krupit upp från nagelkanten och visar tipwear trots att det inte finns någon. Eftersom det här lacket snuddar vid pastell så finns det lite tendenser till att bli kritigt, jag ska komma ihåg att ha i lite thinner till nästa användning så att det blir följsammare. Två lager lack har jag på bilderna. 

// Another Green Wednesday and I'm wearing Gina Tricot Pistage Dream 114. It's got a really pretty microshimmer and reminds me a little of Chanel Jade; which I unfortunately do not have in my stash, otherwise I would offer a comparison post! //



2 kommentarer:

  1. Köpte den där i somras på rea någonstans. Tycker den är riktigt fin med det lilla skimret i.

    SvaraRadera