4 nov. 2013

Barry M - blue grape / blå måndag

Så var det dags för en blå måndag hos Nail Me. Idag har jag valt Barry M - blue grape; en del av serien Gelly hi-shine. Det är ett koboltblått crelly-lack med extremt glansig yta. Jag bär två lättlackade lager och inget överlack på de här bilderna. Jag har aldrig sett ett lack som torkar och härdar så glansigt, det är nästan overkligt! Sen fick jag ett ryck och adderade Max Factor - fantasy fire på ringfingernageln, ett lager och så lite topplack på det eftersom FF är ett jelly (och därför kan behöva lite snabbare härdning). Gillas skarpt!

// It's a Blue Monday at Nail Me and I'm wearing Barry M - blue grape from their Gelly hi-shine line. It's a gorgeous cobalt blue crelly with incredible shine; I'm not even wearing topcoat and it's still mirror-like! Two coats applied easily but you might even get away with one if you are really careful. At the last minute I decided to add Max Factor fantasy fire as an accent, I think it turned out quite nice. // 





5 kommentarer:

  1. Helt underbar blå färg och passa ju perfekt med FF

    SvaraRadera
  2. Underbar blå färg. :-) Snyggt med FF på. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det här är en blå som jag verkligen gillar! Kan tänka mig att de här lacken funkar bra för pedikyrer med, men bilder på fötter tror jag jag besparar er :)

      Radera
  3. Snygg klassisk blå färg. Älskar!

    SvaraRadera